مانده موم ( residue wax ) یا فوتس ‌اویل (foots oil) به عنوان محصول جانبی فرایند تولید پارافین جامد است که در این محصول مقدار زیادی روغن و اسیدهای چرب وجود دارد. مانده موم در جریان خارج‌ سازی روغن از اسلک وکس یا از مشتق شدن در جریان تولید پارافین نیمه تصفیه شده به دست می‌آید. این محصول در دمای معمولی، بسته به درصد روغن، به صورت مایع یا نیمه جامد یافت می شود. 

این ماده در واقع محصول جانبی  تولید پارافین جامد است. پس از روغن گیری از اسلک وکس ابتدا محصول پارافین جامد و پسماند آن محصول  فوتس اویل با درصد آروماتيك و گوگرد پايين مي‌باشد كه بسته به نوع اسلاك وكس، داراي ويسكوزيته متغيرخواهد بود.

در فوتس اویل (%۴۰-۳۰) روغن و درصدی اسیدهای چرب وجود دارد و منبعی از روغن پایه واسیدهای چرب آزاد می باشد. فوتس اویل عمدتاً در کفش سازی، پلاستیک سازی، پولیش، صنایع نئوپان سازی و به طور کلی در صنایع چوبی کاربرد فراوان دارد. از این محصول در صنایع چوبی به خصوص نئوپان سازی‌ها جهت ضد آب نمودن و بالا بردن طول استفاده می‌شود. در صنعت کبریت سازی نیز به عنوان ماده کمکی جهت بهبود اشتعال کبریت و ماندگاری مدت سوختن آن استفاده میگردد.

شرکت تولیدی رز پلیمر فخر البرز تولید کننده انواع محصولات پارافین و پلیمر در ایران- فوتس اویل